Kring experts Business Intelligence

  • Cees Segers

    HEO-ICT is een projectorganisatie voor het Hoger Economisch Onderwijs. Doelstelling is o.a. meer integratie van ICT in de onderwezen vakdisciplines tot stand te brengen. Een van onze producten is het ontwikkelen en ‘om niet’ verspreiden van onderwijsprogramma's voor/aan het HBO (specifiek voor bedrijfseconomische en commerciëel-economische opleidingen (BE/CE)).

    Op dit moment zijn wij bezig een gezamenlijk onderwijsproduct te ontwikkelen m.b.t. Business Intelligence voor BE/CE. Hiervoor hebben wij een ontwikkelgroep kunnen formeren, bestaande uit deskundigen uit het universitaire en hbo-onderwijs en deskundigen uit de BI-praktijk.

    Deze ontwikkelgroep heeft op diverse deelterreinen behoefte aan een praktische en deskundige inbreng. Daarbij wordt o.a. gedacht aan ideeën over leerzame bedrijfscases uit de functionele gebieden van BI.

    Twee doelstellingen willen we in dit kader proberen te verwezenlijken, nl. enerzijds het formeren van een expertgroep die de ontwikkelgroep wil adviseren en kritisch wil ondersteunen en anderzijds het totstandbrengen van een levendige BI-kring tussen onderwijs en bedrijfsleven.

    Een BI-kring is echter alleen vruchtbaar, wanneer deze gedragen wordt door een aantal enthousiaste kringleden, die bereid zijn met enige regelmaat BI-onderwerpen in deze kring aan te snijden en kritische reacties te geven op andermans inbreng. Ook het schrijven van een column over een belangwekkend onderwerp binnen BI kan nuttig zijn. Kortom, we zoeken mensen die deelname aan deze kring attractief kunnen maken.

    Indien u interesse hebt om het hbo-onderwijs verder te helpen in dit boeiende kennisdomein, dan verzoek ik u vriendelijk per email contact met mij te willen opnemen. Ik ben eventueel telefonisch bereikbaar op 06-54792960.

    Cees Segers,

    projectleider BE/ICT.

  • Herman Weijers

    Geachte heer Segers,

    Naar aanleiding van bovenstaande informatie en oproep, wil ik graag een keer komen praten over de voorwaarden voor deelname in de BI werkgroep.

    Even in het kort mijn achtergrond; Op dit moment werkzaam als Marketing Manager voor InterFour, een organizatie die e-business oplossingen realiseert en zich ondermeer bezig houdt met Web-enabled Market Intelligence, met een sterke focus op de medische industrie.

    Heb zelf meer dan 20 jaar internationale marketing ervaring in de medische industrie met name op het gebied van Business Intelligence. Resentelijk hierin consultancy projecten gerealiseerd voor ondermeer Philips Medical en Tyco HealthCare. Derhalve denk ik vanuit de praktijk een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw project.

    Ik zie uit naar uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Herman Weijers

  • Martin Aukema

    Graag ontvang ik nadere informatie over de door jullie opgerichte kring experts business intelligence. Ervaring: docent statistiek heao, docent data management aan e-MBA, managementervaring op diverse terreinen, waaronder contractonderzoek.

    ik ben telefonisch bereikbaar bij Avacon: 050 - 3113672

    Groet,

    Martin Aukema

  • Guy B

    Martin,

    Naar het lezen van je oproep, denk ik een positieve bijdragen te kunnen leveren.

    Mijn achtergrond: ik ben sedert lange tijd werkzaam in de BI sector, van Business consultant tot solution manager. Mijn praktijk ervaring heb ik vooral in de branches, telco, finance, production, chemicals en retail opgedaan. BI stond daarbij “opzich”, maar voornamelijk in combinatie met allerlei bedrijfssystemen, zoals ERP, CRM en SCM.

    Mocht je na het lezen van deze info, meer willen weten en je “info Kring” nog up to date zijn, verneem ik dit graag van je alsmede in welke info je zo al geïntresseerd bent.

    Groetjes, Guy B.